CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, March 29, 2010

Isteri asyik bercinta


SOALAN:

HARUSKAH saya menceraikan isteri yang asyik bercinta dengan orang lain? Dayuskah saya kerana tidak menceraikannya dan membiarkannya? Sudah banyak kali saya menegur tapi jadi bahan perbalahan. Untuk pengetahuan puan kami sudah 20 tahun berkahwin dan mempunyai empat anak.
SUAMI KECEWA
Terengganu


JAWAPAN:


Perceraian adalah jalan terakhir sesudah semua jalan lain tidak lagi mampu menyelesaikan masalah yang dihadapi.

Dalam usia yang matang selepas agak lama mendirikan rumah tangga seharusnya tuan lebih faham akan perangai isteri. Jika suami yang tahu isterinya curang, namun tidak berbuat apa-apa maka dayuslah dia.
Suami yang tahu masalah isteri yang curang wajib baginya menasihati isteri itu terlebih dulu dan mencari punca masalah jika mungkin datangnya daripada suami sendiri.

Selepas dinasihati dan dimaklumkan isteri akan diboikot (dipulaukan) daripada tempat tidur. Jika isteri masih ingkar maka jalan terakhir ialah menceraikan isteri yang curang, ingkar serta nusyuz.

1 comment:

Are-long2501 said...

terima kasih coz sudi melawat blog saya, insyaAllah saya akan berkongsi lagi tips2 yg berguna utk para bloggers.

Jom Dengar Lagu


.: Frenzy.Fm :.
Mesti Gempak Punya!~